onsdag 28 april 2010

(S)atsningar!

I denna vecka har de rödgröna meddelat att de tänker storsatsa på infrastrukturen de kommande åren. Bland annat har vi fått veta att ett snabbtåg skall rulla mellan Göteborg och Borås. Detta är självfallet ett lysande förslag. Jag tycker det, inte bara för att jag själv lever lite av ett pendlarliv mellan dessa städer. Jag tycker att det är ett lysande förslag lysande därför att det är en av de viktigaste sträckorna i Sverige när det gäller att bygga ut kommunikationen, för näringslivsutvecklingen. Borås och Göteborg befinner sig mitt i en tillväxtkorridor och alla satsningar på kommunikation och infrastrukltur just där är värdefulla investeringar för framtidens jobb och utveckling.

Lite komiskt är det trots allt att se hur den moderata kommunstyrelseordföranden Ulrik Nilsson vred sig som en mask över förslaget. Han har själv argumenterat för denna satsning under flera år. Nu tvingas han med en illa dold sur min bevittna hur hans politiska motståndare gör slag i saken, hårt kritiserade av hans egen finansminister. Komiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar